VERKKOSIVUJEN VISUAALISUUS

Kaipaatko asiakasnäkökulmaa verkkokaupastasi tai nettisivuistasi? Milloin viimeksi katsoit niitä asiakkaan silmin?

Tässä konsultoinnissa käymme työkirjan avulla läpi yrityksesi verkkosivuston visuaalisen ilmeen ja sisällön sekä mietimme millaisen asiakaskokemuksen se tarjoaa ja millaisia muutoksia sivustoon voisi tehdä.

Työkirjan avulla pohditaan ja saadaan vastaus mm. seuraaviin kysymyksiin:

-      Millainen on asiakkaan ensikohtaaminen yrityksen kanssa

-      Millainen on yrityksesi visuaalinen ilme ja mitä se viestii yrityksestäsi, onko mielikuvmukainen ja millaisia muutoksia siihen voisi tehdä

-      Millainen on asiakkaan elämys tuotteista/palvelusta

-      Monikanavaisuus: Millainen on yrityksen eri viestintä- ja myyntikanavien (esim. uutiskirje, blogi,               sosiaalinen media) visuaalinen ilme. Tarkastellaan myös viestintä- ja myyntikanavien toimivuutta.

Lopputuloksena yrityksesi verkkosivujen visuaalinen ilme ja sisältö on brändisi mukainen ja kaupallinen. Saat asiakasnäkökulmaa, uusia ideoita ja inspiraatiota verkkosivujesi ja myynnin kehittämiseen.

Konsultointi voidaan toteuttaa henkilökohtaisena tapaamisena tai etätapaamisena esim. Skypen välityksellä tai puhelimitse.  Valmistautumiseen ja työkirjaan tutustumiseen kannattaa varata aikaa noin 1 tunti, varsinaisen konsultoinnin kesto on 2 tuntia. Saat etukäteen tutustuttavaksi ja osittain täytettäväksi työkirjan, jonka avulla käymme verkkosivustosi visuaalisen ilmeen ja sisällön läpi. Mieti etukäteen sinua askarruttavia kysymyksiä ja työkirjaa täydentäviä kysymyksiä ja lähetä ne minulla n. viikko ennen sovittua tapaamista. Työkirja sisältää etukäteen täytettävän osion, jonka tulee palauttaa noin viikko ennen konsultointia. Tämä osio sisältää tausta tietoa ja omaa pohdintaasi verkkosivujesi nykytilanteesta ja toimii hyvänä pohjana konsultoinnille.

 

MYYMÄLÄKONSULTOINTI

Visuaalisuus on tärkeä menestystekijä myymälälle ja yrityksen toimipisteelle. Visuaalisen markkinoinnin avulla luodaan yrityksen imagoa, herätetään mielenkiintoa, autetaan ostopäätöksen teossa ja tehdään lisämyyntiä.

Myymäläkonsultointia voi hyödyntää kun olet avaamassa uutta myymälää tai toimipistettä esim. pop up - kauppaa, kauneushoitolaa tai vaikkapa kahvilaa. Konsultoinnista on apua myös silloin kun kaipaat myymälääsi tai toimipisteeseesi piristystä tai koet ettei nykyinen tila ole toimiva.

Konsultoinnin aikana käymme läpi myymälän asiakaskierron, kalustesijoittelun, tuote - esillepanot sekä myymälän visuaalisen ilmeen. Konsultointi voi olla myös asiakasnäkökulman arviointi tilastasi. Kerron miltä myymäläsi tai toimipisteesi näyttää asiakasnäkökulmasta ja millaisia asiakokemuksia se synnyttää. Tai tehdään yritykseesi mystery shopping - tutkimus, jossa tarkkaillaan myös asiakaspavlelua ja myymälän tai verkkokaupan toimintaa kokonaisvaltaisesti. Saat halutessasi suullisen raportoinnin lisäksi kirjallisen raportin konsultoinnissa esille tulleista asioista. Kysy lisää, räätälöidään sinun yrityksellesi sopiva paketti!

 

VISUAALISEN MARKKINOINNIN KOULUTUKSET

Uudista yrityksesi visuaalista ilmettä, päivitä omaa ja/tai henkilökuntasi osaamista. Suunnitellaan yhdessä sopiva käytännönläheinen workshop.

-      palveluympäristön suunnittelu ja stailaus

-      tuote-esillepanojen suunnittelu ja toteutus